W konkurencyjnej branży gastronomicznej sukces zależy od efektywnego monitorowania i oceny kluczowych wskaźników. Poznaj najważniejsze kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), które mogą pomóc w doskonaleniu działalności Twojej firmy.
Nie można zarządzać tym, czego się nie mierzy, a nie można mierzyć tego, czego się nie da opisać.
Peter Drucker
Dlaczego warto korzystać z mierników w gastronomii?
Biznesowe podejście do prowadzenia gastronomii zakłada analizę bieżących wyników oraz tworzenie planów i założeń na przyszłość. Żeby móc sensownie zakładać jak będzie wyglądać rozwój naszego biznesu w dłuższej perspektywie, musimy posiadać dane i na ich podstawie wysuwać wnioski. Oprócz podstawowych statystyk, takich jak np. wysokość sprzedaży, przychód całkowity, koszty surowców, koszty pracy, koszty operacyjne, warto wyznaczyć również mierniki, które powiedzą nam nieco więcej o konkretnym obszarze naszej działalności.
Określenie KPI (Key Performance Indicators), czyli kluczowych wskaźników efektywności, pozwoli nam monitorować wybrane mierniki dotyczące naszego biznesu, które chcemy ulepszać. Posługiwanie się konkretnymi KPI pozwala realizować kilka celów naszej działalności.
Bieżące kontrolowanie wskaźników jest podstawą do oceny funkcjonowania pojedynczego biznesu gastronomicznego lub sieci lokalizacji. Umożliwia identyfikację mocnych i słabych stron oraz podejmowanie świadomych decyzji mających na celu poprawę wyników.
Zapraszam do przeczytania artykułu, w którym omawiam ilościowe i jakościowe KPI w restauracji, najważniejsze wskaźniki w gastronomii oraz czym się kierować przy ich wyznaczaniu.
Na stronie można pobrać darmowe arkusze do kontrolowania KPI.
